Rýchly fit koláč

Mimoriadne jednoduchá príprava lahodného fitness koláču, ktorá Vám zaberie len pár minút prípravy. Tento fit koláč bez výčitiek môžete konzumovať kedykoľvek počas dňa. Fitnes koláče sú zdravé, chutné a pohostíte nimi nie jednu návštevu, ktorá obľubuje zdravú a chutnú stravu. 
 
Najdôležitejšie je mať k dispozícií čerstvé ovocie, ktoré obsahuje mimoriadne veľa vitamínov a látok prospešných pre telo. V čase letnej sezóny nie je ťažké si zadovážiť kvalitné ovocie priamo zo záhrad. No v zimných obdobiach je v slovenských obchodných reťazcoch na výber z množstva rozličných druhov mrazeného ovocia, ktoré je kvalitatívne rovnaké.
 
Základom rýchleho a zdravého fit koláču sú, teda kvalitné suroviny. Príprava je jednoduchá a netreba mať špeciálne vzdelanie v oblasti gastronómie. 

Fit koláč

Fit koláč bez výčitiek sa hodí v akejkoľvek príležitosti či už čakáte návštevu, ktorá rada preferuje zdravší životný štýl alebo si bez výčitiek pomaškrtiť na sladkom fitness koláči.

fitness koláč

Suroviny:

Koláč:

Plnka:

  • Kyslá odtučnená smotana 500 ml.
  • Vanilkový cukor 1x
  • Práškový cukor 2- 3 lyžice (možno nahradiť pomletým kokosovým cukrom alebo stéviou)
  • Šľahačka v prášku 1x ( bez cukru )

Poleva:

  • Zlatý klas 2x
  • Citróny 3x
  • Sirup 500 ml. 
  • Voda : 500 ml.
  • Kryštálový cukor 3 lyžice (možno nahradiť pomletým kokosovým cukrom alebo stéviou)

Postup:

Koláč:

fit koláč piskóta

Ako prvé si musíme oddeliť žĺtka od bielkov. Z bielkov si ušľaháme sneh, žĺtky s práškovým cukrom spolu vymiešame pridáme striedavo olej s mliekom to znamená, že polovicu pohára z mlieka a polovicu pohára z oleja.
 
Následne pridáme múku s práškom do pečiva. Na záver pridáme vyšľahané bielka. Túto zmes vylejeme na väčší a vyšší plech, ktorí si vopred vymastíme a posypeme múkou. Pečieme vo vyhriatej trúbe vyhriatej na 180 C. Približne 10- 15 minút. 

 

Krém:

fitness koláč príprava

Šľahačku vyšľaháme podľa návodu. Do vymiešanej šľahačky pridáme kyslú smotanu spolu s vanilkovým cukrom a práškovým cukrom. Šľahačkovú zmes vylejeme na vychladený koláč a rovnomerne rozotrieme. Pridáme ovocie podľa vlastného výberu napr. čučoriedky, kiwi, jahody, pomaranče alebo na krúžky nakrájané citróny. Vložíme na 1h. do chladničky.

Poleva:

Pripravíme si hrniec, do ktorej pridáme všetky suroviny to znamená zlatý klas 2x, vyšťavené citróny 3x, sirup 500 ml. , voda : 500 ml., kryštálový cukor 3 lyžice (možno nahradiť trstinovým alebo stéviou) a na miernom ohni miešame do doby pokiaľ zmes nebude hustá asi ako puding. 

Po vychladnutí nalejeme na koláč a rovnomerne rozotrieme. Necháme vychladnúť v chladničke. 

Dobrú chuť.

 Záver:

Teraz Vám nič nebráni tento fitness zákusok ponúknuť vašim blízkym alebo priateľom a pochváliť sa vlastným úspechom. Skvelá pochúťka, ktorá vyčaruje úsmev na tvári dospelým aj deťom. 

 Autor : Michaela Porubská.  Foto: Depositphotos Inc  Zdroj: musclem.sk