Pohyb relax a oddych

 

 relax

Jeden z najprirodzenejších prejavov je pohyb.

Pokiaľ pohyb chýba, prejaví sa to na psychickom a fyzickom zdraví. Keď pohyb chýba, tam sa neudrží zdravie - hovorí známe príslovie. Ak pohyb nemáme odrazí sa to vždy aj v psychickej sfére a psychické zmeny vplývajú na somatický stav. Dostaví sa únava.

O svoje telo sa snažíme starať v rovine energickej (cvičením) a materiálnej (zlepšenie jedálneho lístka, užívanie doplnkov stravy). Pri tom by sme vždy mali reálne zhodnotiť, čo zvládneme psychicky aj fyzicky. Viem, že stres, únava pri tempe našich telesných a duševných aktivít je spôsobená napríklad nedostatkom jódu v potrave.

Únava je odozvou a odrazom psychickej a fyzickej záťaže. Meditácia, stimulácia vášho organizmu je najlepší prostriedok na neduh menom únava. Vždy však musíme zohľadniť svoje hranice, a to, čo zvládneme.

Pohyb môžme chápať celostne (globálne) kedy hýbeme celým telom - gymnastika, jóga, pohybové hry, šport alebo analyticky (kedy sa snažíme sledovať dosiahnutie niektorých a určitých pohybových výkonov časti tela). Jarná únava, alebo fenomén nás sprevádza životom všetkých. Každý z vás ju pozná a podľahol jej. Naše spontánne šťastie je najlepší liek na, chorobu" Menom: jarná únava. Zvyčajne nám chýba slnko, zeleň, zdravá strava a oddych po viacnásobnom strese. Dôležité je tiež nezabúdať na kvalitný spánok. 

Nedostatok horčíka spôsobuje pocit únavy, stres a napätie. Zdravý pohyb je najlepší recept, ako sa dá prekonať jarná únava. Horčík je nevyhnutný dostávať do organizmu denne, nakoľko ovplyvňuje množstvo funkcií. Jeho nedostatok oslabuje odolnosť organizmu, stráca sa vitalita. Konzumácia tohto minerálu je dôležitá pre ľudí s aktívnym životným štýlom je to spôsob, ako poraziť stres. Symptómy nedostatku horčíka spôsobujú pocit únavy, poruchy spánku, svalové kŕče ako aj kognitívne poruchy. Vyvážená strava, vitamíny, radosť zo života sú sprievodcami šťastného života. 

 

jóga

Meditácia na uvoľnenie, relax, telesný pohyb robíme tak, aby vždy viedli k úspechu. Harmonické využívanie intuície, zdravého rozumu vedú k úspechu. Vitalita, životná sila nás posúva ďalej, rovnako ako krása a radosť zo života. Podporujme sa navzájom, inšpirujme v radách typu: zdravá výživa, doplnky stravy, dostatok spánku, znižovanie napätia ako dôvodu nespavosti.

Funkčná sila tela je vo svojej podstate schopná využiť a aplikovať silu pre bežné životné situácie. Pohyb je práve to, čo z nás vyplavuje negatívne pocity a emócie. S psychickou pohodou idú ruka v ruke pohyb, spánok a eliminovaný stres. Sami si nájdete spôsob, ako si zlepšiť relax, ktorý vyhovuje vám.

Pretože veľa stresu negatívne ovplyvňuje imunitný systém, ženie nás k strachu, ktorý vás oslabuje. Strach brzdí vaše konanie. Depresia a strach je zlým sprievodcom života.

Výrazný nedostatok spánku a chýbajúce vitamíny narušia našu rovnováhu. Nájdime si sami dôvod, prečo chceme zmenu, robme, čo nám vyhovuje. Realizujme oddych, ktorý zodpovedá naším cieľom. Trénujme si perzistenciu a vlastné hranice.

Úspešní budeme vtedy, keď rozhodnutia vyjdú z vlastnej motivácie, najmä nad vecami a životom nadhľad nad každou situáciou. Buďme šťastní, bude šťastné aj naše telo, ktoré sa nám odmení.     

Autor : Mgr. Helga Porubská.  Foto: Depositphotos Inc