Hovädzí proteín (Beef protein) Všetko čo treba vedieť o tomto skvelom proteíne

Ak rozmýšľate nad hovädzím proteínom tak by ste mali vedieť, že je to "mercedes" pomedzi proteínmi. Jednoznačne je preferovaný skupinou silových športovcov. Výhody hovädzích proteínov sú skvelé. Poskytuje jedny z najkvalitnejších bielkovín.

Vrcholoví siloví športovci často konzumujú hovädzie mäso koly bielkovinám, ktoré obsahuje. Dnes je možné tieto bielkoviny nájsť aj v podobe prášku, ktorý poskytuje všetky výhody hovädzieho mäsa. Hovädzí proteín je špičkou vo svete športu a výživových doplnkov. 

beef protein

Obsah:

  1. Výroba hovädzieho proteínu (beef protein)
  2. Hovädzí proteín (beef protein) ako výživový doplnok 
  3. Užívanie hovädzieho proteínu
  4. Výhody vs Nevýhody

Výroba hovädzieho proteínu (beef protein)

Hovädzí proteín sa vyrába z čerstvého hovädzieho mäsa. Hovädzie mäso sa varí tak, aby vznikla tekutina.Táto tekutina je veľmi bohatá na živiny. Tekutina, ktorá nám vzniká sa následne hydrolýzou zbaví tukov, cholesterolu, sacharidov. Následne sa táto tekutina suší rozprašovaním tak, aby vznikol prášok.

Dnes poznáme hovädzí proteín s rôznymi príchuťami ktoré prekrývajú špecifickú chuť hovädzieho proteínu. 

hovädzina

Hovädzí proteín (beef protein) ako výživový doplnok 

Hovädzí proteín sa radí medzi vysokokvalitné proteíny. Mnoho športovcov tvrdí že je to najlepší proteín. Samotné hovädzie mäso z ktorého sa tento proteín vyrába obsahuje vysoko kvalitné bielkoviny.

Medzi výhody, ktoré má tento podľa niektorých najlepší proteín patrí aj obsah vitamínov B6 a B12. Ďaľšou výhodou hovädzieho proteínu je, že obsahuje draslík, železo, zinok a horčík

Hovädzí proteín je svojimi skvelými vlastnosťami vhodný aj pre ľudí s laktózovou intoleranciou a aj pre ľudí s alergiou na sóju. Tento skvelý proteín je najlepšie užívať pred tréningom alebo po tréningu. Bez problému sa môže hovädzí proteín užívať aj ráno.

Skvelou vlastnosťou je aj to, že hovädzí proteín (beef protein) obsahuje arginín. Arginín v hovädzom proteíne prispieva k tvorbe kolagénu. Športovci konzumujúci hovädzí proteín si veľmi chvália účinky hovädzieho proteínu a často mu dávajú prívlastok najlepší proteín, ktorý zvyšuje silu. 

Vo všeobecnosti platí, že proteín má výživové, funkčné a biologické vlastnosti a má zásadné postavenie v ľudskom zdraví. Má veľké zastúpenie glutamínu a BCAA aminokyselín

Hovädzí proteín (beef protein) bol postavený pred obec vedcov s cieľom preskúmať účinky hovädzieho proteínu na elitných triatlonistov.  Šesť triatlonistov bolo náhodne pridelených na konzumáciu 25 gramov hovädzieho proteínu denne. Táto randomizovaná štúdia bola vykonávaná 8 týždňov. Záverom bolo, že suplementovanie hovädzím proteínom má pozitívny vplyv na zvýšenie CTR a svalovej hmoty. 

V hovädzom proteíne sa nachádza aj kreatín, ktorý napomáha pri tvorbe IGF-1 to znamená, že podporuje tvorbu rastového hormónu, ktorý má anabolické účinky.

Užívanie hovädzieho proteínu

Jednou z výhod hovädzieho proteínu je to, že ho môžu užívať ľudia s laktózovou intoleranciou a alergiou na sóju. Užívať sa môže ráno alebo pred tréningom či po tréningu.

Užívanie hovädzieho proteínu je rozšírené medzi silovými športovcani či vo fáze tzv. naberania. Často sa využíva aj na striedanie so srvátkovým proteínom samozrejme, ako to zdravotný stav dovoľuje.  

Výhody vs Nevýhody

Aj pri hovädzom proteíne vieme špecifikovať výhody či nevýhody. Zhrnieme si ich nižšie.

Výhody:

  • Vysoký obsah vitamínov B6 B12
  • Obsahuje draslík, železo, zinok a horčík.
  • Obsahuje arginín
  • Vysoko kvalitné bielkoviny
  • Obsah glutamínu a BCAA 
  • vhodný aj pre ľudí s laktózovou intoleranciou

Nevýhody:

  • Špecifická chuť
  • Horšia rozpustnosť

Dúfame, že sme Vám pomohli pri výbere hovädzieho proteínu. Ak sa vám článok páčil neváhajte ho zdieľať so svojimi priateľmi či známymi. 

Autor : Peter Porubský.  Foto: Depositphotos Inc

 

Zdroje: