Ako zosilniť lýtka a ako schudnúť z lýtok

Veľmi často sa v oblasti športu stretávame s pojmom cviky na lýtka alebo, ako schudnúť z lýtok. Presne táto problematika nie je až taká náročná a komplikovaná, ako sa na prvý pohľad zdá. Poďme si to rozobrať na drobné a nechajte sa inšpirovať skvelými cvikmi na lýtka, ktoré bez problémov zvládnete aj z pohodlia Vášho domova.

Cviky na lýtka s vlastnou váhou sú tým najrýchlejším spôsobom, ako docieliť požadovaný efekt, preto, že to v podstate môžete vykonávať prakticky kdekoľvek. Celkom jednoznačne sa dá povedať, že beh je skvelým spôsobom, ako si korigovať kondíciu a váhu. Bolesť lýtka pri behu sa objavuje pomerne často pokiaľ nie je beh vykonávaný správne. Precvičovanie lýtok sa bez problému dá vykonávať aj z pohodlia domu. V našom článku si predstavíme pár typov na cviky na štíhle lýtka.

Lýtko je sval, ktorí používame prakticky stále. Lýtka sú zaťažované skoro pri každej našej činnosti. Výskum ukazuje na to, že pokiaľ človek spraví menej, ako päť tisíc krokov denne radíme ho medzi skupinu ľudí so sedavým spôsobom života. Lýtka sú pomerne veľké svalové partie na našom tele, ktoré znesú prakticky veľké zaťaženie nakoľko sa podieľajú na pohyboch, ktoré nám nesú telo. 
lýtka
Prinášame vám pár rád, ako sa o Vaše lýtka skvele postarať
  • Ako schudnúť z lýtok
  • Cviky na štíhle lýtka

Ako schudnúť z lýtok

Pekná postava, ale je tu problém, že mám tučné lýtka alebo veľké lýtka. Tento problém je pomerne častej hlavne v čase, keď sa vonku začne príjemne otepľovať a vy si chcete nasadiť letný outfit. 
Nič nejde hneď ani upraviť lýtka na požadované proporcie. No kvalitným tréningom a hlavne disciplínou je možné schudnúť z lýtok vytrvalým cvičením lýtkových partií.
Tak, že, ako schudnúť z lýtok? Medzi tie najlepšie a najprirodzenejšie pohyby, ktoré nám precvičujú lýtka patrí chôdza. Veľmi jednoduchý spôsob, ako sa vyhnúť tučným lýtkam a celkovo prispieť ku kondícií. Ak vaše telo nemá problém so stúpaním do kopca tak platí čím "strmší" kopec tým lepšie. Námaha pri stúpaní do kopca je skvelým spôsobom, ako dosiahnuť precvičenie lýtkového svalu. Tento spôsob precvičenia je veľmi jednoduchý a prirodzený.
Často praktizovaným spôsobom, ako formovať postavu je aj úprava stravy v kombinácií s doplnkami ( spaľovačmi ), ako je napríklad L-Carnitin.

Cviky na štíhle lýtka

Cvikov na lýtka je celá rada. My Vám vyberieme zopár skvelých cvikov, ktorými si prekrvíte a precvičíte svaly lýtka. Lýtka je nutné precvičovať poriadne a nebáť sa im dať poriadne zabrať. Veď nakoniec lýtka sú jedným z najsilnejších svalov v našom tele. Tak poďme na to a povedzme siako cvičiť lýtka.
1.
lýtko cvik
Základným cvikom je stúpanie na špičky. Ide o cvik, ktorý je zameraný na zosilnenie a precvičenie lýtkových svalov. 
Vykonáva sa v polohe vzpriamenej a svoje telo treba dvíhať na špičky, kde v najvyššej polohe, ktorú dosiahnete treba zotrvať 2 sekundy a postupne pomaly sa vracať do východiskovej polohy, čiže päty dole. Päty sa nesmú položiť na zem, ale veľmi málo priblížiť, aby tam bola malá takmer "1mm" špára. Následne zotrvať aj tu cca 2 sekundy a opakovať.
2.
lýtko cviky
Ďalším skvelým cvikom na lýtka je cvičiť na vyzdvihnutej ploche, ako napríklad schod. Tu sa cvik podobá prvému príkladu, ale je rozdielny v záťaži. Tu sa počíta s priestorom, ktorý vzniká pod pätou. Tento cvik sa vykonáva tak, že nie celé chodidlo si položíte na schod, ale iba časť a dvíhate sa rovnako, ako v prvom bode, čiže hore tam podržať 2 sekundy pomaly nadol až tak, aby päta sa dostala pod úroveň schodu a počkať 2 sekundy. Následne znovu opakovať.
3.
lýtko cvik jedna noha

 Väčšia záťaž na lýtka vie byť vyvinutá aj tak, že si stúpnete na schod jednou nohou a druhú držíte mierne pokrčenú. Tým zaistíte zdvih len na jednom lýtku. Tento cvik je dobré praktizovať ako posledný, pretože je najnáročnejší. Pre toho komu je stále málo je možné zavesiť na seba nejaké závažie, ktorým docielite ešte väčší nápor. Nebojte sa dať vašim lýtkam zabrať. Je to veľmi silný sval, ktorý znesie viac, ako si možno myslíte. 

Na záver treba dodať, že u každého je individuálne kedy začne badať rozdiely, ktoré svojou drinou chcel docieliť. Dôležité je po tréningu dôkladne ponaťahovať svalstvo. Jednoznačne správnym cvičením a dobrou životosprávou sa dá docieliť požadovaný výsledok a pojem, ako veľké lýtka či tučné lýtka môžu byť minulosťou.